Thursday 10 October 2013

Challenging Thursday #1




Nieuwe start, nieuwe onderwerpen. Het eerste onderwerp dat zijn entree maakt op mijn site is 'Challenging Thursday', waarbij ik mezelf - afhankelijk van het onderwerp - voor een periode ga uitdagen. Dit kan voor een dag zijn, een week of een maand. Tussendoor zullen dan ook updates op m'n site verschijnen. Het eerste onderwerp dat ik heb gekozen voor mijn challenges is.. Een maand lang geen televisie kijken. Bam. We beginnen gelijk goed!


De reden dat ik hiervoor gekozen heb is dat ik er van overtuigd ben dat ik eigenlijk best zonder televisie kan. Nou moet ik hierbij wel vermelden dat ik geen televisie op mijn studentenkamertje heb, en het dus eigenlijk niet helemaal eerlijk is. Vandaar dat ik er een extra element aan toevoeg: dit betekent ook geen series op mijn laptop kijken! Wat ontzettend zwaar voor mij gaat worden. Ik ben verslingerd aan series als Vampire Diaries en de spin-off The Originals, die dus net (weer) begonnen zijn, ik wilde beginnen aan ReignThe Tomorrow People en ik ben nog halverwege seizoen twee bij Kyle XY (helaas discontinued, maar nog wel de moeite waard!). En niet te vergeten; Expeditie Robinson! Tot nu toe zat ik iedere week trouw voor de buis van mijn huisgenoot of achter mijn laptop om de mannen en vrouwen op het eiland te volgen, maar nu zal ik toch echt vier keer moeten overslaan. Met als gevolg dat ik waarschijnlijk al te horen krijg wie eruit ligt voordat ik zelf de aflevering gekeken heb. Het doel achter deze challenge is om de momenten die ik nu dus niet aan televisie ga besteden, te besteden aan mijn studie of mijn blog. En ook om erachter te komen of ik nou wel of niet een televisie moet aanschaffen voor mijn kamer. In mijn eentje kan ik me best vermaken zonder, maar wanneer er mensen langs komen heb ik juist gek genoeg de neiging om tijdens het eten de (denkbeeldige) televisie aan te zetten. Ik vraag me af of dit komt doordat wij thuis altijd voor de buis eten, en ik eigenlijk niet echt gewend ben aan stiltes onder het eten. Maar goed, we zullen zien hoe ik het er vanaf ga brengen! 
Nog even de regels op een rijtje:

- Een maand lang (tot en met 10 november) mag ik geen televisie kijken;
- Of series op mijn laptop;
- Over twee weken volgt een update.
- Voel je vrij om met me mee te doen :)

Zou jij een maand lang zonder televisie kunnen?
Liefs, Lisa

Bron: weheartit.com

No comments:

Post a Comment