Sunday 2 June 2013

Terug naar het bloggen


28 November 2012. De laatste dag dat ik iets online zette op mijn blog. Uh-oh, dit is vandaag (de blogpost komt morgen online) precies vijf maanden geleden. Vijf maanden waarin ik veel heb meegemaakt, niet alleen met m'n blog gestopt ben, maar ook aan bepaalde dingen begonnen. Vijf maanden waarin ik veranderd ben, dingen mij veranderd hebben, en ik dingen veranderd heb. Dit klinkt allemaal behoorlijk heftig, maar het is een geleidelijk proces geweest. Veranderen doe je niet van de een op andere dag; het heeft tijd nodig.


Alleen al die tijd wist ik wel: ik wil verder met bloggen. Zo heb ik (onbewust of niet, ik ben er nog niet over uit) een betere camera gekocht, was ik constant bezig in m'n hoofd met artikelen en deed ik elke dag nog steeds trouw mijn blogrondje. Reageren zat er even niet meer in, maar lezen deed ik wel! En nu heb ik eindelijk het gevoel dat ik er weer klaar voor ben, en dat mijn blog ook meer persoonlijker zal gaan worden. Dit omdat ik het nu eenmaal fijn vind om van me af te schrijven, en dingen die ik geleerd heb, met jullie te kunnen delen. Mijn liefde voor make-up en kleding is zeker niet weg; dus verwacht daar nog genoeg artikelen over. Ook heb ik weer wat nieuwe liefdes ontdekt (en die wie weet net zo populair worden als Macklemore, bekijk dit artikel maar eens), ben ik begonnen met fotograferen en heb het hardlopen en zwemmen weer opgepakt. Over al die veranderingen heb ik genoeg te vertellen en dat ga ik dan ook doen in aparte blogposts.

Om even een tipje van de sluier op te lichten; de reden voor al die 'verandering' is dat ik ervoor gekozen heb om te stoppen met mijn studie. Nu zat ik gelukkig in mijn eerste jaar en was ik dus nog niet heel erg lang bezig; toch heb ik het er erg moeilijk mee gehad. Het voelde als falen (ook al weet ik nu dat dit niet zo is) en acht maanden lang werken zag ik ook totaal niet zitten. Daarnaast besloot ik ook nog eens te stoppen met mijn sport (volleybal), waardoor alle routine in mijn leven zo goed als verdwenen was. Dit lijkt misschien heerlijk en dat is het de eerste week ook, maar daarna begon het al aan me te knagen en zag ik de komende maanden echt als een enorm zwart gat. Iedereen ervaart zoiets natuurlijk anders, maar vooral de eerste tweede maanden vond ik het erg moeilijk. Momenteel ben ik al een paar maanden aan het werk en heb nog drie maanden te gaan, en ik kan echt niet wachten om weer naar school te gaan. Ingeschreven voor een nieuwe studie heb ik me nog niet, maar ik ben er bijna zeker van dat ik nu weet wat ik wil. Ik ben alleen bang om opnieuw een verkeerde keuze te maken, maar uiteindelijk zal ik toch de knoop moeten doorhakken.

Gelukkig heeft deze periode ook ontzettend veel leuke dingen gebracht, waaronder een ontzettend gave vakantie, waaraan ik ook een aantal blogposts zal gaan wijden. Waarschijnlijk zullen er (voorlopig) nog niet dagelijks posts verschijnen, maar ik ga m'n best doen! Ik hoop dat jullie me m'n afwezigheid kunnen vergeven, en er nog wat oude lezers over zijn, die hopelijk m'n wat meer persoonlijkere inslag kunnen waarderen :-) 

Liefs

6 comments:

  1. Leuk dat je weer begint! Dat gevoel 'om weer te starten' moet je inderdaad gewoon weer krijgen en dan direct doorzetten. Ik ben in ieder geval weer benieuwd naar je artikelen! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha dankje! Ook tof dat jij weer bent begonnen na je examens! :D

      Delete
  2. Leuk dat je er weer bent! Fijn i'm zo'n update te lezen! xxx

    ReplyDelete
  3. LEEEEUK LIES!!! je gaat vast een heel leuk schoolsemester tegemoet en je hebt jezelf even goed leren kennen in die tijd:) X Eva h

    ReplyDelete
  4. Jouw blog is btw ideaal om onder het werk te lezen, bij dit vreselijke callcenter hihi

    ReplyDelete
  5. Ik zou het ook moeilijk vinden, zomaar dingen stopzetten, maar gelukkig heb je het nu weer goed opgepakt. Oeeh een nieuwe camera, wat leuk! Zal leuk zijn als je weer gaat beginnen met bloggen ^^

    ReplyDelete