Monday 14 October 2013

Night-night blankie, night-night bed


's Nachts is foto's schieten een stuk moeilijker dan overdag. De foto's worden wazig, te donker, of juist overbelicht dankzij de flits. Of bovenstaande foto daarom tot de categorie 'mislukt' behoort, is nog maar de vraag. Ik schoot hem afgelopen donderdagnacht, na een avondje werken en een paar minuten voor ik me klaar ging maken om op bed te gaan. De lichtgevende strepen zijn per toeval in de vorm van vraagtekens, waardoor hij in mijn gedachten bleef hangen. Ik besloot dat deze foto tekst nodig had, en vond uiteindelijk een gedichtje over naar bed gaan van C J Heck. Voor mijn gevoel had de tegenstelling tussen het gedicht en de foto namelijk niet groter kunnen zijn; de foto weergeeft een (stap)nacht waarvan je niet weet wat het gaat brengen, het gedicht benadert de nacht als iets waarin geslapen moet worden. Een lastig dilemma, als student zijnde.


Night-night moon
Night-night stars
Night-night noisy
trucks and cars.

Night-night sand box
Night-night toys
Night-night other
girls and boys.

Night-night mom
Night-night dad
Night-night Boogie Man
who's not bad.

It's time to go to sleep now, 
most all my night nights said.
Night-night blankie
Night-night bed. 

2 comments: